8 juni 2010

Tröja i bandgarn

Mönster: Något modifierat från Astrid. Nästan raka stycken och båtringning.

Garn: Oh Mercy Me, bomullsbandgarn, kulör 4475. Drygt 450 gram gick det åt.

Stickor: Nummer 6

Nöjd?: Nja. Det var roligt att sticka och jag gillar strukturen. Det var tillochmed roligt att sy ihop eftersom det gick snabbt och inte kunde göras särskilt snyggt - allt pedanteri var som bortblåst. Haken är att den färdiga tröjan inte klär mig nåt vidare, jag känner mig mest som en kassler. Kanske kan man vänja sig vid det också?

Missa inte stash, knit, repeat som bjuder på en extremt ambitiös genomgång av vad som smickar och inte smickrar olika kroppstyper (vidrigt ord, förlåt!). Hon har dessvärre inte kommit fram till kasslernät än...

1 kommentar:

  1. hej för 30år sen stickade jag en damtröja med rundhalsringning i bandgarn stickor 6? mönster i rätstickning samt långa maskor, liknar som bilden ovan, har du mönster???

    SvaraRadera