25 maj 2010

Ännu en axelvärmare


Det här är Annas axelvärmare som syntes mycket på stickbloggarna förra våren. Nu har det blivit min tur att få en och det i en färg som inte är min vanliga. Förresten stickar jag mest i färger som inte är mina vanliga nu för tiden, kanske är min smak på väg i en ny riktning och jag får nya "vanliga" färger? Jag skulle vilja ha en rad med bilder i marginalen för att få överblick över vilka kulörer jag valt sista tiden, men har inte fått till det riktigt. Sticka går ju, men att blogga som man vill är lite värre...
Mönster: Annas axelvärmare, trevligt och enkelt mönster. Jag börjar gilla rätstickat alltmer. Gjorde enkla omslag i stället för dubbla för att få lite mindre hål i bladen och ökade antalet uddar både på ökningsdelen och den raka delen.
Längd på längsta stället; nästan två meter. Bredd på bredaste stället; 50 cm. Tillräckligt!
Garn: Rowans Kidsilk Haze, kulör 630. Drygt två nystan, 62 gram.
BC Silk, rosa. 150 gram. En tråd av varje. Ljuvligt mjukt och garnerna klär varandra fint.
Stickor: Nummer 5.
Nöjd?: Ja, men jag får ta ett djupt andetag innan jag klär mig i jordgubbsglassrosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar