27 juni 2010

För ett tag sen



När det fortfarande var kallt på morgnarna och jag hade min fina orange jacka med vida, lite för korta ärmar (så blir det om man har fått babianarmar ditmonterade) stickade jag de här. Egentligen vill jag sticka ALLT i det här garnet, mjukare finns nog inte. Intressant att se hur det tål slitage...

Mönster: 52 maskor i 3+1-resår och lite vridningar här och där.

Garn: Malabrigo Lace i kulör Rhodesian. 15 gram.

Stickor: Nummer 3, KnitPros strumpstickor i trä. Jag gillar att sticka på strumpstickor! Magic loop är inte alltid bäst, och det är inte bra för den mentala hälsan att bli fanatisk. Har köpt mig en uppsättning KnitPro i metall också för att slippa de där tråkiga stickbrotten som uppstår när man sätter sig på sockstickningen. (Träffade en stickerska som fnös åt strumpstickor och framstod som tokfrälst på loopen. Inte trevligt. Hon fick mig att känna mig som en idiot som köpt nya strumpstickor när man kan bända sönder en rundsticka.)

Nöjd?: Japp. Vill ha likadana handledsvärmare i alla färger som finns. Så skönt det känns att vara heltigenom belåten och inte vilja ändra på en enda detalj. Utom den där stickerskan då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar