26 april 2010

Bronsfärgad sjaltrasa



Ett väldigt enkelt litet projekt men med stor lyxkänsla.

Mönster: Inget alls. Rätstickad, ganska rak med assymetriska spetsar. Tanken var att garnet självt skulle synas mest. Ungefär 160 cm lång på längsta stället.

Garn: Mango Moon. Handspunnet silke från Nepal i färgern Wheat 9415. Väldigt ojämnt och mycket vackert. Färgåtergivningen är ok om man tar med solljuset i beräkningen. Hela härvan, 129 gram, var jag noga med att använda.

Stickor: Jag har glömt. 4 eller 5, tror jag. Edit: 6 var det visst.

Nöjd?: Mycket. Det här är en sån där sjal som snyggar till det mesta.

Det fina garnet har jag köpt hos Astrid i Jönköping. Hennes garnbutik är verkligen i min smak! Missa inte den om ni är i närheten av Vättern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar