11 oktober 2009

Schabrak
















Nu blir lite av varje som legat och surnat till faktiskt klart.

Mönster: Frost Flowers and Leaves från "A Gathering of Lace".

Blev förälskad i mönstret och påbörjade sjalen på impuls, men det har jag inte behövt ångra. Sjalen blir kvadratisk, men stickas runt och det händer hela tiden något. Den blev både större (sidan är nästan två meter!) och tyngre än jag räknat med, men den blir härlig att ta en tupplur under.

Garn: Colinette JitterBug i färgen Velvet Bilberry. Tyvärr är färgen på bilderna missvisande, det är riktigt mörkt lila. Underbart garn. Hela elva hekto gick det åt.

Stickor: KnitPro nummer 4, på slutet flera långa ihopfogade kablar. Vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan dem.

3 kommentarer:

  1. Åh, vilket vacker vacker sjal och vilket arbete! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Nu kom jag på vad den där boken jag funderat på namnet i flera veckor heter! Tack!!
    Väldigt vacker sjal!
    Jag vet att jag tittat i den boken för länge sedan och den innehåller mycket vackert.

    SvaraRadera
  3. Elva hekto! Shit! Kan du inte visa en bild där man ser hela och förstår hur stor den är? Nu blir jag nyfiken.

    SvaraRadera