4 oktober 2009

Färg

Så kom den då, utmaningen. Träffsäker och lagom besvärlig.
Lisa, du har gjort ett fantastiskt jobb!
Så här såg den ut:

"...ingenstans nämner du färg… Så jag tänker att du säkert provat någon traditionell flerfärgsteknik i dina turer i
vals och foxtrot, men det vet jag ju inte… Så prova igen! Dyk bland
bildmotiv och geometriska blomgirlanger, bland nyanser, kulörer och
färger och gör en färgsprakande utmaning! Stort eller litet projekt är
helt upp till dig, men jag ser fram emot att se dina alster med två
trådar… eller mer?"



Det stämmer ju nästan otäckt bra. Visst har jag stickat med flera trådar, men inte särskilt färgrikt och djärvt. Mest tradition och grått, grått, svart och lite ljusgrått.

Just nu stickar jag Nya Azalean (och här borde jag länka till Solsilke, men det är lite för mycket nytt just nu...) och visst är den färgrik, men det är ju strikt diagramföljande som gäller. Mycket noggrannhet, ingen kreativitet.

En utmaning som handlar om färg är precis vad jag behöver!



1 kommentar:

  1. Surfar runt och låter mig inspireras av likasinnade dansare, alltså som också ska dans vals/foxtrot. Lycka till!

    SvaraRadera