1 november 2011

Blekrosa flätor






Blogger gör lite som den vill med bilderna, men jag orkar varken försöka uppfostra den eller mixtra med den.

Mönster: Vivian av Ysolda. För andra gången. Första gången var i mars 2010. Mysko, jag som alltid vill göra nya, oprövade grejer, åtminstone nån liten ny detalj. Om ändå alla mönster vore som detta... Smart, snyggt och genomtänkt.

Jag har lagt till en fläta på framstyckena för att de ska kännas bekvämt breda. Modellen är tajt och gjord för blixtlås, men jag vill bära koftan öppen och slippa gå och dra ihop den. I den här upplagan fick den också bli ca 15 cm längre vilket passar mig bättre. Tack stash, knit, repeat för att jag begripit det!

Garn: Cascade 220, färg 4192. Kallrosa. Överraskande färgval, men tydligen lyckat - jag får komplimanger och ser ju också själv att färgen är snäll mot mig.

Stickor: 5. Jag kunde ha gått ner ett halvnummer, stickningen är lite för gles på sina ställen.

Nöjd?: Enormt! Det skulle kunna bli en tredje Vivian...









1 kommentar: