10 januari 2011

Cape? Poncho?




Jag vet inte vad en sån här heter, men den är rätt skön.


Mönster: Eget. Jag stickade uppifrån och ner och utgick från raglanökningar men höll på lite längre med dem än jag skulle gjort på en tröja. Slätstickning och små flätor. I-cord längs halsringningen och rätstickning längst ner.


Garn: Väldigt fint varmgrått från Åland. Tvåtrådigt och ekologiskt. Efter tvätt blev det fluffigt, blankt och varmt. Två hekto gick det åt.


Stickor: Nummer 4.


Nöjd: Ja, framförallt med garnet faktiskt. Jag är osäker på om jag kommer att använda ett sånt här plagg utanför hemmet. Det påminner lite för mycket om min mormors kamkrage och de där skynkena man får på sig hos frissan. Vi får väl se...







2 kommentarer:

  1. ser fantastiskt snygg ut, inte alls som hos frissan :)

    SvaraRadera
  2. Tack, det får visa sig om jag vänjer mig...

    SvaraRadera