10 januari 2010

Grönspräckliga sockor






Jag trodde nog att stickbloggarnas alla ursäkter i fråga om felaktiga färger på bilderna var lite för många. Så är det inte alls. Det ser ju aldrig ut som det gör i verkligheten och inte heller ser det ut som det gör i kameran! Eventuella tips tas tacksamt emot. Garnet är sig rätt likt på översta bilden, men lite friskare grönt är det allt.

Här har varit kallt och jag har behövt varma sockor. De här blev sköna men töjer sig lite för mycket. De förlorar i passform och blir nog för knöliga i kängor och stövlar.
Jag är ovan vid att använda garn med många nyanser i och trodde (önsketänkte) att bladmönstret skulle framträda bättre än det gör.


Mönster:
Embossed Leaves Socks ur "Favorite Socks". Snyggast är avmaskningarna på tån.


Garn:
Colinette Jitterbug i färgen Velvet Leaf. Det gick åt nästan en hel härva till ett par ganska små sockor.


Stickor:
Mudden och första mönsterrapporten med 2,5, sedan 2. Jag hade tänkt sticka en rapport med 2,25 före 2:orna, men mellanstickorna var på rymmen.


Nästa sockpar stickas i ett garn som är mindre spräckligt, men också de i Colinette Jitterbug, vilket garn!
Nu flödar texten om som den vill. Jag kan ju inte det här! Sticka går ju, men att blogga om det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar